vrijdag 29 juli 2011

Een verzoek en boekrecensie

Beste lezer,

Vandaag heb ik een verzoek aan jullie, namelijk dit, willen jullie op Ymie (mijn zus dr paard) stemmen? Dit betekend veel voor haar, alvast heel erg bedankt.

http://bitcoveractie.nl/covers/jong-geleerd-oud-gedaan-2/?vote=1


Zo, nu ga ik jullie vertellen over het boek Weerzin van René Appel, welke ik gisteren heb uitgelezen.
Dit was mijn tweede boek van René Appel, beide in dwarsligger, en ik ben er doorheen 'gerend', ik had het boek namelijk in 3 dagen uitgelezen. Of dit komt omdat het een dwarsligger was, weet ik niet, maar het las vlot, en het verhaal had geen langdradige punten.
Eigenlijk lees ik weinig Nederlandse Litratuur. Ik was dan ook een beetje sceptisch toen ik aan dit boek begon. Het is me goed bevallen, het is spannend, boeiend en interesant, omdat ik mezelf afvroeg wat ik in de situatie zou doen. Heel voorzichtig steekt René Appel zijn voelsprieten uit in het menselijk brein en test waar een mens toe in staat is in extreme omstandigheden, Hoe een obsessie onstaat en hoe het zichzelf een schuldgevoel aanpraat.
Nu ben ik Het Diner van Herman Koch aan het lezen.
Stemmen jullie op Ymie? alvast bedankt!

Groetjes, Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten