zondag 26 februari 2012

Mijn nieuwe boekenkast

Beste lezer, 

Een tijdje geleden heb ik verteld dat ik mijn boekenkast opnieuw zou gaan inrichten, ik ben er 2 dagen meebezig geweest om te bepalen wat ik mooier vond, graag wou ik vandaag de foto's met jullie delen.


 Zo heeft mijn boekenkast er altijd uitgezien, op grootte neergezet met een speciale plank voor J.R.R. Tolkien. De andere boeken van Tolkien staan verborgen achter het boek Meneer Blijleven (als het een Tolkien boek is, neem ik het mee) die te lang is voor mijn boekenkast en alleen zo erbij paste. Het is een overwinning opzich om mijn boekenkast een andere indeling te geven, maar ik was op deze indeling uitgekeken, en het leek me leuk om alle boeken anders in te delen.
Een gruwelijk zicht: Een lege boekenkast, op mijn boekensteunen en klok na. (het kleine boekje rechtsboven staan daar omdat de bovenste plank, waar niets bijzonders opstaat, anders naar beneden komt onder het gewicht. Ook dat probleem is nu opgelost.) 
Zo heb ik het de eerste dag neergezet: Op genre, dit vond ik wel mooi staan, maar moeilijk in te delen. Om te voorkomen dat elk boek dat ik neerzet kopzorgen (welk genre precies, met sommige boeken twijfel ik of het een thriller, fantasy of roman is, en tuurlijk kan ik dan de NUR code opzoeken, maar daar wordt ik ook niet altijd wijzer van) bezorgt heb ik toch gekozen voor een adere indeling. Meneer Blijleven ligt hier onder een plank met hebbedingetjes, bij gebrek aan een betere plek.




Zo laat ik het staan: Op alfabetische volgorde van de schrijver's naam. Ook ben ik zeer tevreden met de lege plank die het me heeft opgeleverd, al is er geen enkel boek uit mijn boekenkast verdwenen. Ook heeft Meneer Blijleven eindelijk een plek gekregen bij de andere Tolkien boeken (rechts van de klok), al staat hij rechtop. De Wolf-Serie van Jan Postma heb ik als kind met veel plezier gelezen, en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te doen. Vandaag is er trouwens een nieuw boek gekomen in mijn boekenkast. Keizerin van Karen Miller, ik begin nu in het tweede deel. Ik heb een doos vol boeken staan die ik allemaal nog lezen moet, een boek komt namelijk niet eerder in mijn kast dan wanneer ik het gelezen heb.

Ook heb ik de bovenste plank opnieuw ingedeeld en het gewicht eerlijk verdeeld zodat de plank niet meer overheld.


Groetjes, Silvia

1 opmerking:

  1. Wat een leuke en gezellige blog heb je! Daarom geef ik je de LiebsterBlog Award. Je mag de award vanaf mijn blog kopieeren en op je eigen blog plaatsen, vervolgens mag je zelf 5 mensen uitkiezen aan wie jij de award wilt geven(met minder dan 200 volgers). Ik hoop dat je het leuk vind!
    Liefs Lieke
    http://liekeslife81.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen